lördag, mars 31, 2007

Pappa har drabbats av hockeyfeber

Ni som känner min pappa vet att han inte är direkt idrottsintresserad för att uttrycka det milt. Jag fick ett mejl av mamma där hon berättade att pappa hade lyssnat på hockey i torsdagskväll och tyckt att det varit spännande! Som hon konstaterade, det har väl aldrig hänt tidigare. Bara att hon berättar det i ett mejl visar ju på hur otrolig denna händelse är.

Blev lite orolig för pappa när han börjar visa helt oväntade sidor, så jag mejlade mamma och undrade hur han mår. Nu har jag fått svar från pappa. Han har drabbats av den hockeyfeber som drabbat hela Östergötland nu när LHC är i final. Själv säger han att det är nog övergående. Bara han inte har drabbats av LHC-feber, för då blir jag riktigt orolig.

Eftersom han börjat lyssna på hockey undrade jag om han också ville gå på fotboll. Men svaret blev: När Sonstorp kommer upp i Allsvenskan! Då lär det nog dröja:-)

Undrar om pappa lyssnar på hockeyn i eftermiddag. Det kan ju bli HV-LHC i finalen.

Inga kommentarer: