lördag, februari 23, 2008

Melodifestivalen från Slaka

Så var det då dags för ännu en deltävling. Efter att ha läst kvällstidningen och deras omdömen om bidragen, kan jag inte låta att bli att undra hur de övriga insända bidragen som ratades var. Bidragen har ju hittills varit tämligen usla och slätstrukna.

1. Lay your love on me - ska erkänna från början att jag INTE gillar BWO och Bard. Denna låt lät som alla deras tidigare låtar d v s slätstruken och trist. Inget nytt. Kläderna var otroligt fåniga.

2. Izdaijace - usch för smöriga balkanballader.

3. Upp och hoppa - men kära nån vad hade hon fått på sig?!? Tydlig Timbaktu-rip off. Det här är nog en låt som tyvärr kommer att fastna på hjärnan. Kan kanske ta sig till andra chansen.

4. When you need me - Bara inledningen får mig att rysa. Hemskt! Inte blev fortsättningen bättre...

5. Under mitt tunna skinn - en typisk Isaksson-låt. Denna gillar jag! Den kommer vi att få höra mycket på radion. Kläderna får underkänt. Fula.

6. Smiling in love - Usch för stönsång. Spice girls-komplex? Fia messar att hennes pojkvän älskar refrängen. Hm. Sånginsatsen är i klass med karaoken på Cinderella. Det borde bli minusröster när artisterna gör "ring-gest"!

7. Jag saknar dig ibland - Jag är svag för rosa. Gillar Josefins klänning. Just det, det är ju inte kläderna som tävlar. Låten då. Slätstruken ballad som inte lyfter. Går den hem i stugorna? Kommer garanterat att höras på svensktoppen.

8. Hallelujah new world - Skön bilmusik, men han sjunger inget vidare.

De tre bidragen som inte går vidare till andra omgången är bidrag nr 2, 3 och 4.

Inga kommentarer: