torsdag, juni 19, 2008

Tyskt maskineri kör över portugisisk finess

Dags för första kvartsfinalen. Portugal-Tyskland. Här håller jag givetvis på Tyskland. Tyskland är ett av mina favoritlag och har så varit under måååånga år. Jag tror att det tunga tyska maskineriet kör över Portugal. Tyskarna spelar enkelt och effektivt. Hårt.

Maken som inte gillar Tyskland tror ändå att "Tyskland manglar sönder Portugal och vinner med 2-1". Han tippar att Klose hittar målet och sätter två mål, samt att överstegsfintens mästare gör Portugals tröstmål.

Själv tror jag att tyskarna vinner med 2-0. De är tunga och passar Portugals bolltrillande lag illa. Målen görs av Ballack och Podolski.

Uppsnacket hoppar jag över. Det är för tröttsamt. Läser en bok istället.

Gläds åt att Hussfelt kommenterar matchen.

Ute öser regner ner. Javisst ja, det är midsommarafton imorgon...

Inga kommentarer: