måndag, juli 07, 2008

Nu blir det åka av!

Vaknade med en molande känsla av nervositet i magen. Kändes inte alls bra. Under dagen har jag försökt att sysselsätta mig med lite av varje för att inte behöva tänka på matchen. Men hur lätt är det?!? Tongångarna inför avspark är inte allt för muntra här hemma. Inte blev det muntrare när Jingblad ringde och berättade att Sasa står. Oj,oj. Varför står inte Nurre? Man får ju hoppas att inte Alé behöver hoppa in...

Maken som "gjorde slut" med IFK efter förra matchen är tillbaka i förhållandet. Det är som att han inte kan släppa sin första kärlek. Trots alla besvikelser går han tillbaka. Jag vill dock inte höra ett enda klagomål borta från fåtöljen under matchen! Maken säger att han är realist och menar att det nog blir 6-1 till Bajen med Sasa i mål. I morse tippade han 4-1. Jo,jo. Jag tycker att det är att vara pessimistisk i överkant. Man behöver ju inte göra IFK sämre än vad de är.

Själv tippar jag faktiskt aldrig att IFK förlorar även om det lär bli åka av i dag på Söderstadion. Jag hoppas att IFK kan göra det där omöjliga. Överraska oss alla. Jag vill se mod, vilja och jävlaranamma. Visar man det kan det bära långt. Som kanske oavgjort. Hammarby är ju trots allt inte Roma...

När man börjar se oavgjort som bra har man sjunkit långt. Men faktum är att alla poäng räknas, även enpoängarna. En trepoängare törs jag knappt drömma om.

Inga kommentarer: