tisdag, februari 10, 2009

Förtydligande om Operan och Dramaten

Apropå min kommentar om Sjöstedts debattartikel igår så har jag fått ett par frågor om jag verkligen vill slå ihop administration och verkstäder för Dramaten och Operan, d v s om jag stöder Sjöstedts förslag. Så här kommer ett förtydligande/klargörande. Jag har alldeles för lite kunskap om det för att säga ett klart ja eller nej till det förslaget.
Nationalscenerna utgör dock ingen fredad zon utan ska kunna granskas och föreslås förändringar liksom annan verksamhet. Och det kanske Kulturutredningen gör? Det jag ville kommentera var det märkliga förslaget om att det var Riksteatern som skulle tillföras ev. medel som kan sparas genom en hopslagning.

Frågan man kan ställa sig är om Sjöstedt tänkt själv eller om hon är någons budbärare i ärendet?

Inga kommentarer: