lördag, maj 11, 2013

Shopping med panikkänslor

Fredag, en klämfredag, tog maken och jag en utflykt till Ullared. Målet var att göra lite fynd inför sommaren. Kunde konstatera att det var fler som tänkt samma tanke. Vi kom till Ullared vid 10.30-tiden och möttes av en knökfull parkering. Hjälp!

Hämtade en vagn och tog oss in i varuhuset. Sååå mycket folk! Jag var redo att vända direkt. Folk som rörde sig marginellt snabbare än skyltdockor och hade noll koll på hur man kör en varuvagn. Tacksam över att hälsenorna fortfarande är hela.

Två timmar stod jag ut. Panikkänslorna bubblade i kroppen. Det är inte alls min grej att försöka ge mig på shopping när det är mycket folk, trångt och rörigt. Trots det gjorde vi lite fynd utan att ens ha passerat inredningsavdelningen... Butikerna utanför själva Gekås orkade jag inte ens titta åt efter två timmars inferno.

De två timmarna gav inte mersmak och det lär nog dröja lång tid innan jag vågar mig på ett nytt besök i Ullared. Det tog totalt musten ur mig.

Kanske är det så enkelt som att jag inte är en "shoppingmänniska". Köpa kläder är mer ett nödvändigt ont som måste göras.

Inga kommentarer: