söndag, oktober 14, 2007

Böcker, böcker, böcker

Jag älskar att läsa böcker och har samlat på mig några stycken under årens lopp. Nu blir det mest böcker i pocketform, men de tar också plats. Hyllor har införskaffats, skruvats ihop och ställts på plats i mitt "läsrum". Finns plats för en hyllsektion till. Börjar få fason på rummet nu. Kvar på väggen är dock fortfarande fotbollsbården sen rummet var yngste sonens. Den får åtgärdas senare. Annars får jag sätta upp "fotbollskonst" på väggarna så att det blir temat i rummet...

Idag har jag ägnat ett par timmar åt att sortera böcker i författarordning och sen ställa dem i katogorier som deckare/thrillers - romaner - biografier - "övrigt". Ett roligt men ganska dammigt pyssel. Blev en del spring mellan bokhyllorna i sovrummet, gillestugan och "läsrummet". Fann flera böcker som jag vill läsa om och andra böcker som jag helt glömt bort vad de handlade om. Det bästa av allt är att nu finns det MASSOR av plats för nya böcker. Typ 3 meter bara i gillesstugan. Härligt!

Försöker övertala maken om att vi borde ställa ner alla biblar och Illustrerat bibellexikon i hyllorna här nere. Nu står de och samlar damm i vardagsrummet. Han förstod dock att jag var ute efter en ny möbel till vardagsrummet...

Inga kommentarer: