onsdag, oktober 17, 2007

Jag kommer att sakna Thordarson!

Gårdagens seger med 5-0 borta mot ÖIS smakade mumma. Har ni inte läst matchreferatet på PVH kan jag varmt rekommendera det. Bra skrivet, Broweus! Men det blir lite vemodigt att läsa det när man vet att Thordarson inte spelar i den vita tröjan nästa säsong. Ingen vilt krigande Thordarson. Ingen Thordarson som snackar till sig en varning i 88:e minuten trots att segern är klar. Ingen Thordarson som ligger ner och gnäller efter en liten smäll. Ingen Thordarson med det stora hjärtat för laget, de vilda ögonen och den milda rösten.

Broweus återger Thordarsons svar på ÖIS-klackens gnäll. Stor humor!
"Inga byten hos IFK Norrköping till den andra halvleken. Själv bytte jag läktare och ställde mig på långsidan. Där fick jag snart klart för mig vem i IFK Norrköping som var minst populär. Jodå, en islänning som alltid ger allt: Stefan Thordarson hånades och häcklades och kallades för saker som inte lämpar sig i tryck. Stefan själv svarade iskallt med att hålla upp sina händer – den ena med fem fingrar upp, och den andra formad som en ring. Budskapet ”5-0” var således tydligt, och efter denna lilla gest mot läktarplats tystnade snart de skräniga och lagom kaxiga hemmasupportrarna."

Finns det ingen möjlighet att Thordarson kan ändra sig? Ett år till bara.

Inga kommentarer: