onsdag, augusti 18, 2010

Ärlighetsmarodör?

Befinner mig på Barsebäck resort för kick off med SKL-gruppen. En givande dag går mot sitt slut.

Vi började med att pass om retorik och kommunikation. Handfast och konkret och många praktiska övningar.

Tror att jag klampade lite i klaveret. Vi skulle jobba två och två och utifrån klädseln säga om den andre 1, Parti 2, Vad han/hon lyssnade på för musik 3, Om han/hon tror på Gud. Ska inte säga vem jag jobbade ihop med men jag sa att hon såg ut som en centerpartist, lyssnade på Lasse Stefanz och hade en allmän tro. Inte ett rätt...

Eftersom jag inte riktigt älskar att tala inför folk, så är såna här pass mycket bra. Flera konkreta och bra tips att ta med. Mycket lärorikt!

Dagen innehöll även ett pass med partiets kommunikationschef Cina Gerdin om partiets kommunikationsstrategi och marknadsföring inför valet, samt genomgång av valmanifestet ur ett kommun- och landstingsperspektiv med Stefan Attefall och Acko Ankarberg Johansson. Bra och intressanta samtal.

Någon kommenterade att vi kristdemokrater ofta blir "ärlighetsmardoörer". Vi redogör för allt. Är det negativt eller positivt? Ja, röstmaximerande är det kanske inte i alla lägen...

Dagen avslutades med en trevlig middag och småsnack.

Inga kommentarer: