tisdag, augusti 03, 2010

Hemma i Bruket

Visst är det märkligt att man kan ha flera "hemma"? Hemma i Bruket. Hemma i Norrköping. Hemma i Tenhult. Bruket är Sonstorps Bruk, ca 1 mil utanför Finspång. Det är här jag är uppväxt. Här bodde jag 1972-88.

Åkte "hem" idag för att hälsa på mina föräldrar och lilla farmor. Farmor är den sötaste farmor man kan tänka sig och hon blir alltid så glad när man hälsar på. Tyvärr blir det alltför sällan. Vi fikade på hennes balkong och småpratade. Hon ville veta hur det var med hennes barnbarnsbarn. Och givetvis berättade jag om Fia, Daniel och Mattias.

Sen blev det en tur till ett loppis vid Storängsvägen i Finspång där jag gjorde ett par fynd. Och så givetvis blev det ett besök på Viberga för inköp av vit saltgurka och östgötasenap. Ett måste!

Pappa har skrivit ut lite gamla bilder åt mig som jag ska scrappa med när tillfälle ges. Härliga gamla familjebilder.

Ikväll har vi ätit grillat och avslutar nu med Morden i Midsomer.

Det har varit en bra dag. Inatt sover jag i ett av mina gamla sovrum...

Inga kommentarer: