tisdag, augusti 23, 2011

Framme!


Har nu checkat in på hotellet i Almere och det är riktigt fint. Men det höll på att bli en dyr tågresa från Amsterdam. När jag köpte min biljett i automaten har jag lyckats köpa en biljett med reducerat pris som kräver ett speciellt kort. Den bastanta barska konduktören spände i ögonen i mig och bad om kortet. Förklarade att jag inte hade något och hon sa barskt: Den här gången slipper du betala en extra avgift (25 euro), men gör inte om det någon mer gång. Jag tackade å det allra ödmjukaste och lovade att aldrig göra så mer igen. Kanske lugnast att köpa tågbiljett i en biljettlucka nästa gång, så att det inte blir fel. Sparade dock in några kronor till Landstinget på mitt felköp...:-)

Väl framme på hotellet var det dags att äntligen få något i magen. Det var ett tag sen jag åt lunch. Men jag hade inte lust att äta någon middag i restaurangen, så jag lydde taxichaufförens råd och sprang över till den enda dygnet runt-öppna macken i Almere. Tack och lov ligger den vid hotellet. Den ligger dock på andra sidan vägen. En stor väg. Inga övergångsställen. Inga undergångar.Vet inte om jag varit olaglig, men jag genade över vägen när det var fritt. Ett gäng killar i en bil skrek något om "crazy". Man tar sig m a o inte till fots till en mack;-) Nöden har ingen lag och min mage kurrade. Belöningen blev en helt ok macka som äts i sängen. Lite dekadent, men mysigt när man är trött och ensam på ett hotell.

Inga kommentarer: