måndag, augusti 22, 2011

Packar för dagar i Holland

Har precis strukit färdigt. Och givetvis strök jag till tonerna av mitt favoritband, det holländska bandet Kane. Nu är det dags att pricka av packlistan. Gillar att ha allt klart i god tid. Vill inte stressa i morgonbitti.

Imorgon åker jag till Holland direkt efter landstingsstyrelsen. I Almere, utanför Amsterdam, hålls årets sommarskola med AER. Jag har aldrig varit med på en sådan förut. Men jag har förstått att det är mycket lärorikt och att många värdefulla kontakter knyts. Årets tema för sommarskolan är "Youth in a changing society". Intressant! Särskilt med tanke på Kristdemokraternas övergripande fokus på "Barn och ungas uppväxtvillkor".

Med på resan är förresten ett par stipendiater från länets politiska ungdomsförbund. Landstinget i Jönköpings län bidrar med en föreläsning. Rubriken är: "Youth and self confidence".

Återkommer med rapporter och bilder från Almere!

Inga kommentarer: