torsdag, december 15, 2005

Julbestyr

Idag är det lite mer än en vecka kvar till julafton. Vet inte om du är som jag när det gäller julbestyr. Men varje år tänker jag att jag ska vara ute i god tid med julklappar, julkort, bakning, matinköp o s v. Tidigt under hösten gör jag långa listor med vad som ska göras och känner mig sååå nöjd när listorna är skrivna. Men, sen händer något. Eller rättare sagt inte. Det är som ett mönster som årligen upprepar sig och slutar med att jag ändå stressar runt de sista dagarna före jul för att allt ska bli som jag vill att det ska vara. Varför blir det egentligen så?

Insåg imorse att det är hög tid att få iväg julkorten till släkt och vänner. Så det får bli kvällens pyssel. I helgen planerar jag att julbaka. Återstår att se om det blir så:-)

Inga kommentarer: