söndag, december 16, 2012

Lugnt inför jul

Inför första advent kände jag en viss julstress. Vi hade inte ens köpt ett datumljus då. Jag som sagt i flera år att jag ska planera bättre...
Nu känner jag dock att jag är i fas och behöver inte stressa in i det sista. Jag (vi) gör det vi vill för att skapa en stämningsfull jul i vårt hem. Släpper på så kallade krav och måsten.

Julklapparna är klara och granen är på plats (uppburen från matkällaren). Julmaten är inhandlad. Det är sparsamt pyntat och hyacinterna sprider väldoft.

Idag har jag bakat vörtbröd, pepparkakor, mjuk pepparkaka och saffransbiscotti. Det doftar ljuvligt i huset.

I år har vi valt att skänka en slant till Musikhjälpen istället för att skicka julkort med posten till våra vänner. På så sätt kan fler barn få tillgång till rent vatten.

Städar gör vi i helgen och julgodis blir uppesittarkvällens sysselsättning när lilla E är här.

Ser fram emot att få hem hela familjen med barn och barnbarn i jul.

Inga kommentarer: