söndag, juni 14, 2009

En liten utflykt kryddar vardagen

Efter Marschen igår var det tänkt att vi skulle åka upp till Norrköping för 60-årskalas och match på Nya Parken. Men jag kom hem sent och var alldeles för trött för detta. Håkan undrade om vi inte kunde göra en liten utflykt på tu man hand? Vem kan tacka nej till ett sådant erbjudande? Mysigt! Vi kollade prisvärda hotell inom 10 mils radie och hamnade i Borås. En lagom lång biltur när man är trött, men ändå tillräckligt långt bort för att inte vara hemma. När bilen rullade in i Borås föll regnet...

Vi checkade in och funderade på hur vi skulle tillbringa kvällen. Bio? Det blev bio - "Änglar och demoner". Denna film var bättre än "Da Vinci-koden". Fartfylld handling och utspelar sig i Rom och Vatikanstaten. Man hade t o m lyckats fånga ljuset i Rom. Kanske inte förvånande att denna film var bättre, "Änglar och demoner" är ju den bästa boken av Dan Brown. Filmen fick oss att längta till nästa resa till Rom...

Borås en lördagskväll var helt öde, men vad gjorde det? Kvällen avslutades med god mat.

Idag tog vi sovmorgon. Nja, Håkan sov och jag låg och läste tills det var dags för frukost. Märker att jag blir allt mer kräsen när jag betygsätter en hotellfrukost...

Innan det var dags att fara hem, firade vi Håkans namnsdag på en grekisk taverna. Mycket gott!

Känns lyxigt att bara kunna åka iväg vi två och få rå om varandra och äta gott. En lyx som kryddar vardagen. Det gillar jag!

Matchen? Den följde vi inte.

Inga kommentarer: