måndag, augusti 08, 2011

Den märkligaste match jag har sett

En bild säger ofta mer än tusen ord. Killen på bilden som sitter med huvudet i händerna är Christopher Telo. Killen gjorde ett riktigt snyggt "Telo-mål", men vad hjälpte det idag? Han var riktigt besviken och bedrövad efter matchen. Det var många tomma blickar och böjda huvuden utanför spelarbussen. Ja, vad hände egentligen?!?

Maken och jag var på plats på pressläktaren för att följa matchen. Matchen inleddes svagt av IFK och Halmstad tog ledningen. I sista anfallet före halvtidspaus satte Hasani bollen i mål. Mina föresatser att vara professionell på pressläktaren var som bortblåsta. Jag jublade högt. (Förlåt) Det var ett psykologiskt viktigt mål. Jag andades ut.

I halvtid utforskade vi pressfikat och man kan väl sätta betyget superettaklass på det. Går inte att jämföra på samma dag med det som bjöds på i Borås. Sen det här med att Örjans vall ska vara så charmigt. Nja, vaddå? Förstår inte riktigt vad som skulle vara charmigt om jag ska vara ärlig. Men trevligt folk var det i klubben.

Så kommer då andra halvlek som utvecklar sig till en gåta och mardröm. Vad hände egentligen? Det var nog den märkligaste match jag har sett. Ja, inte ens Janne Andersson hade någon analys att ge på presskonferensen. Thorvaldsson gör ett urläckert mål. Men Halmstad får en billig straff, IFK tappar ledningen två gånger om och det defensiva spelet är inte bra (för att uttrycka det milt). Resultatet blir förlust mot jumbon med 5-4. Vem hade tippat det när det stod 3-1? Inte jag iallafall.

När slutsignalen ljöd kunde man tro på publikens jubel och applåder att Halmstad vunnit Allsvenskan. Men jag förstår faktiskt den stora glädje halmstadspubliken visade. Tyvärr gick det ut över IFK.

Det var ingen rolig hemresa. Maken satt och filade på matchrapporten hela vägen. Den kan du läsa här. Själv hörde jag GAIS tappa till oavgjort på övertid. Inte bra. Det är tight i bottenstriden.

Vi fick även ett par kommentarer från besvikna spelare utanför spelarbussen. De kan du läsa här.

F ö har jag bevakat två matcher i år på bortaplan och båda två har slutat med förlust. Finns det ett samband?

Inga kommentarer: