söndag, augusti 07, 2011

Idag är det makarna Frisk som bevakar matchen på Örjans vall

Snart är det dags att hoppa in i bilen och åka till Örjans vall i Halmstad för att bevaka matchen mellan Halmstad-Norrköping för Norrköpingssidan på SvenskaFans. Den här gången tar jag och maken plats på pressläktaren. Ska bli kul!

Hoppas att de frågetecken som fanns för Astrit, Whassen och Wikström har rätats ut och innebär att de spelar. Annars ser det lite tunt ut på mittbackssidan.

Tror att det kan bli tufft att ta tre poäng mot jumbon. Det blir till att kämpa hårt tills domaren blåser av matchen. Och gårdagens matcher gick inte riktigt IFK:s väg. Det blir en nervös höst. Bottenstriden är tuff.

För att inte behöva skriva som en galning vid intervjuer och för att få allt rätt har jag införskaffat mig en enkel diktafon. Idag blir det premiäranvändning av den.

Jag har aldrig varit på Örjans vall, så det ska bli kul och se om arenan är så charmig som alla säger. Är pressfikat lika gott som i Borås?

Den här gången ska jag försöka sansa mig och inte skrika rakt ut om/när IFK gör mål. Försöka vara lite professionell bland alla sportjournalister. Men jag kan inget lova.

Du hittar min intervju med tränaren Janne Andersson inför matchen här.

Inga kommentarer: