torsdag, augusti 25, 2011

Underjordiskt sopsystem, IFK-seger och näckrosor av servietter

Almere från vattnet
Staden är byggd i tre nivåer. Spännande!


Övning i spontanitet


Har precis kommit tillbaka till hotellet efter en trevlig middag eller "Closing night" som det stod i programmet. Vi bjöds på livemusik och sex små rätter, varav två var dessert. Jag hamnade vid ett bord med ett gäng härliga kvinnor och vi har skrattat och skrattat. Och vikt näckrosor av servetterna.


Kändes gott att kunna dela segerglädjen med övriga vid bordet, även om de hade lite svårt att förstå att man kunde gå upp så mycket i en fotbollsmatch...

På förmiddagen höll Landstinget i Jönköpings län i en workshop på temat "Youth and self confidence". Paula och Jeanette berättade om projektet "Vem är jag" som handlar om att stärka den psykiska hälsan hos ungdomar genom kultur. En bra presentation och dialog. Ett ämne som engagerade deltagarna. Vi fick även pröva på ett par övningar i spontanitet. Inte alldeles lätt när man inte känner varandra.


På eftermiddagen deltog jag i en guidning av staden Almere. Vi fick en föredragning om hur staden byggdes och hur man tänkte när man planerade en stad från noll. Intressant! Sen gick vi runt och tittade och avslutade med en båttur. Jag måste erkänna att jag är fascinerad av det underjordiska sopsystemet. Och vilken arkitektur det finns i staden! Väl värt ett besök!


Kvällen avslutades som sagt med en trevlig middag och IFK-seger.

Inga kommentarer: