måndag, april 25, 2005

Varm kopiator på Sveavägen

Nu känner sig sossarna hotade när det gäller seniorfrågorna och de har uppenbarligen inga egna idéer utan plankar Kristdemokraternas koncept rakt av.
Vi börjar med orginalet. För snart ett år sedan utlyste Kristdemokraterna äldreåret och ägnade hösten åt en lyssnarkampanj. När det nya seniorpolitiska programmet presenterades i slutet av januari och gick på remiss hade det rubriken "Seniorkraft". Kristdemokraterna var först med att ta fram ett heltäckande seniorpolitiskt program. Vill du veta mer kan du gå in på kampanjsajten - Seniorkraften. Kristdemokraternas satsning ligger helt rätt i tiden och frågorna är heta, vilket Niklas Ekdal skriver om i gårdagens DN och hänvisar till Kristdemokraternas seniorpolitiska program.

Nu till plagiatet. I förra veckan presenterade Ingvar Carlsson socialdemokraternas kampanj Seniorkraft och berättade att de ska ha en lyssnarkampanj. Känns konceptet igen? De till och med plankar begreppet "seniorkraft" rakt av. Ett begrepp som inte använts direkt flitigt innan Kristdemokraterna lanserade det. Är det inte lite pinsamt för Socialdemokraterna att de med alla sina resurser måste planka ett koncept rakt av när de inser att en fråga är het? Desperationen att vända siffrorna talar sitt tydliga språk. Men hur är det med trovärdigheten?

Inga kommentarer: