söndag, december 30, 2007

Mitt 2007

Med en dag kvar på det här året är det väl hög tid att summera året som gått. Så här var mitt 2007, ytterst selektivt, subjektivt och personligt:

Årets äntligen!!!: IFK Norrköpings återkomst till fotbollens finrum. Som jag har längtat.

Årets största besvikelse: Den svenska sommaren! "Vi bor i ett regn- och köldhål" utbrast maken uppgivet i somras. Instämmer.

Årets bästa CD-köp: Simply Red's "Stay".

Årets hycklare: Al Gore som reser jorden runt i privatplan och föreläser med darrande röst om klimathotet. Åk åtminstone reguljärt!

Årets fest: Segerfesten på Tyska torget i Norrköping! Så mycket glädje och kärlek till ett lag!

Årets bok: "Svarta vykort" av Marcus Birro. En bok som berör. Mycket.

Årets bloggare: Pelle Blohm. Skriver otroligt bra!

Årets resa: Cigarr- och champagneresan till IFK:s sista match i SE. Målet var Stora valla i Degerfors. Mottogs av kravallutrustad polis och eskorterades sedan ut ur Degerfors av polisen. Kändes överflödigt.

Årets cigarr: En fin cigarr som jag köpte till maken inför Degerforsresan. Den ligger fortfarande orökt...

Årets överraskning: När svärmor och Uffe dök upp i Viking Lines terminal när vi stod och väntade på att gå ombord. De skulle också julmarknadskryssa!

Årets trädgårsmingel: Uteblev p g a vädret.

Årets tårar: Susanna Kallurs tårar när hon kom fyra i VM

Årets tårar II: Mina, när Stefan Thordarson avtackades i den sista hemmamatchen på Parken.

Årets MMS: Föreställer en bild på en Rider (åkgräsklippare). Vem som skickat det? Gissa!

Årets mest ointressanta: Alla löpsedlar och artiklar om Linda Rosing. Vem bryr sig?!?

Årets roligaste förfrågan: Är två; att blogga om IFK Norrköping på Aftonbladets lokala Norrköpingssajt och att ge ut min IFK-blogg som pocket.

Årets krönikör: Ronnie Sandahl, Aftonbladet.

Årets konsert: Eldkvarn på Jönköpings teater

Årets grej: Facebook

Årets oavslutade: Renoveringen av vår hall.

Årets mest osynliga: Oppositionen.

Årets bygge: Vår altan

Årets otacksammaste: Väljaropinionen för regeringen. Trots att allt fler får jobb och mer kvar i lönekuvertet är opinionssiffrorna usla.

Årets mest omtalade kyss: Schenström och Pihlblad

Årets avslöjande: Köttfärsfusket på ICA!

Årets skräckfärd: Hemresan från London i januari

Årets beslut: När landstingsfullmäktige i enighet beslutade att bygga ett nytt hus för scenkonst i Jönköping (i folkmun kallat smothuset)

Årets babyboom: Alla kristdemokratiska tjänstemän som väntar barn eller har fått barn under året. Strategisk planering med tanke på kommande valarbete eller är det vårdnadsbidraget som lockar?

Årets köp: Bokhyllorna till mitt "läsrum"

På allas läppar: Klimathotet!

Om någon saknar "årets politiska händelse", ja då hänvisar jag till någon tidningssajt. Personligen tycker jag att det har varit ett ganska tråkigt och händelsefattigt år, mest skriverier om vem som betalat svart, schabbel av regeringen o s v. Oppositionen? Vad vill de egentligen?

Inga kommentarer: