måndag, augusti 31, 2009

En enda lång mardröm

IFK fortsätter den märkliga trenden att vinna stort på hemmaplan och åka på stordangel på bortaplan av bottenlag. Det är för mig en gåta hur det kan bli så. Om den trenden fortsätter lär det inte bli något fortsatt spel i SE nästa säsong. Alla lag slår alla och segrar på bortaplan är ett måste!

Gårdagens match kunde jag inte följa eftersom jag var och firade min mamma som fyllde 60 år. Ett mycket trevligt kalas! Jag smet dock iväg från disken ett par minuter för att leta upp ett ställe i trädgården där jag hade mottagning på mobilen och surfade in på Radiosportens resultatservice. Det hade gått 20 minuter av matchen och IFK hade redan släppt in 2 mål! Helt sanslöst! Första målet trillade in efter 3 minuter. Ridå!

Igår gick inte heller övriga resultat IFK:s väg och nu känns resten av säsongen som en enda lång mardröm. Det är bara två poäng som skiljer mellan IFK och Vasalund på sista plats.

Inga kommentarer: