måndag, augusti 17, 2009

IFK är starka på hemmaplan

Gårdagens match hemma mot Ängelholm tvingades jag följa via mobilen med hjälp av Radiosportens målrapportering. Jag ledde nomineringskommitténs arbete samtidigt som matchen spelades. Dåligt planerat av mig. Det är en plåga att tvingas följa matcher via mobil. Man har ju ingen aning om hur det ser ut.

Trodde inte att det var sant när det stod 2-0 efter 30 minuter. Gott!

3-0 hemma mot Ängelholm är starkt. IFK börjar bli ett starkt hemmalag igen och det bådar gott för framtiden. 19-1 i avslut visar att IFK var helt dominanta.

Härligt att Telo tog chansen och visade vilken duktig spelare han är. Han kom helt bort i matchen mot fysiskt tunga Giffarna.

Intressant att Racu verkar skolas om till mittback och han sköter uppgiften med den äran.

Det är tight i tabellen och det krävs fler segrar innan SE-kontraktet är säkrat.

Nu hoppas jag att IFK också blir ett starkt lag på bortaplan. Varför inte visa det redan mot Qviding på onsdag. Den matchen kan jag inte heller följa annat än via mobilen. Men det verkar ju gå för IFK ändå...

Somnade gott med ett lättat hjärta.

Inga kommentarer: