måndag, augusti 24, 2009

Värdigt avslut(?) av Thordarson

Vi har Stieg Larsson trilogi i pappersform och CD-format. På vägen hem köpte jag "Män som hatar kvinnor" på dvd. Vi var aldrig och såg filmen på bio. Maken vägrade att följa matchen, så vi såg filmen istället. Nja, det var en sanning med modifikation. Jag smygkikade på Radiosportens resultatrapportering via mobilen. Är inte direkt känd för att ha pokerface, men tror att jag lyckades hålla mig ganska bra ikväll.

10 minuter in på andra halvlek undrade jag om maken ville veta resultatet i halvtid. Det ville han inte. Efter ett par frågor, sa jag "att det var ok". Gissar att han trodde att det var oavgjort i matchen:-) Jag visse att det stod 3-0 men vågade ändå inte andas ut och enbart fokusera på filmen. Märkligt. Nu njuter jag. Så gott!

Så skönt med ännu seger på hemmaplan! IFK är svårslagna på Nya Parken. Bortalagen ska fasa för att komma till Nya Parken.

Men det är dags att även ta segrar borta. IFK kan det också!

Stefan Thordarson tar ett värdigt avsked(?) av supportrarna genom att göra två mål. Jag hoppas in i det sista att det inte var Thordarsons sista match på Parken. Han BEHÖVS i IFK! Stanna Thordarson! Ta hit familjen Stefan! T o m min mamma vill att du stannar!

Kvällens trepoängare var otroligt viktig. Men det är inte dags att ropa hej än.

Gläds åt att Södra tog poäng mot Bönderna. Inte ofta jag gläds åt poäng av Södra;-) Helt ok att läsa JP imorgon...

Vad jag tyckte om filmen? Helt ok, men boken var mycket bättre! Läs den!

Inga kommentarer: