måndag, november 28, 2011

Några intryck från AER Generalförsamling på Azorerna

Kom hem i natt från ett par bra dagar på Azorerna. Jag var där som representant för Landstinget i Jönköpings län på AERs Generalförsamling. Nya kunskaper, vänner och erfarenheter. Berikande helt enkelt. Dessutom hann vi med både en guidad promenad i Ponta Delgada och en guidad busstur på ön. Vilken fascinerande natur. Hemresan var inte lika kul och inflygningen till Landvetter sent igår var hemsk. Usch!
Landstinget i Jönköpings län har skickat in ett bidrag till MYFER - Most Youth Friendly European Region. I år var temat för tävlingen ungdomar med funktionsnedsättning. Vårt bidrag var Freja Musikteater. Vi vann tyvärr inte, men skulle få ett hedersomnämnande. Ett par minuter före priscermonin kom en av assistenterna fram till mig och bad mig att sätta mig längre fram för att vara redo. Lydig som jag är, gjorde jag det och  Egle och Alf laddade kamorerna. Ett ögonblick som skulle förevigas. När de två vinnarna korats glömde president Sabban helt bort hedersomnämndet. Mycket märkligt. Efter att mötet avslutats frågade vi vad som  hände och då räckte hon över det och vi fick en bild. Men det är ju inte riktigt samma sak... Men vi är stolta ändå över Freja!
 Diplomet vi fick.
Vi fick veta att man ville använda Freja som "best practice" i det fortsatta arbetet med dessa frågor. Kul!
 "Family picture"

AERs president Sabban håller ett tal.

Konferensanläggningen var i en "betongbunker" utan fönster, precis vid havet.

Inga kommentarer: