fredag, november 11, 2011

Spira är invigt!

Jag stod på Munksjöbron tillsammans med tusentals länsbor för att följa invigningen av Spira. Det var folk i alla åldrar som slutit upp för att följa den. På balkongerna till husen mittemot Spira var det många som hade första parkett till detta halabaloo. Vi bjöds på en vacker invigning där barn och ungdomar stod i centrum. Ikväll önskade jag att jag var lite längre än 162 cm. Hur som helst var det fantastiskt.

Äntligen!!! skulle jag vilja utbrista likt Gert Fylking. Jag minns när vi gick runt i England och tittade på olika scenkonsthus för att ta lärdom av vad som gjorts bra och mindre bra. (Kolla inlägg på min blogg från januari 2007) Nu står det här, vårt kulturhus, och det är invigt!

Efter invigningen var landstingsstyrelsen inbjuden till mingel med kulturministern m.fl. Trevligt! Men det blev en tidig kväll för mig. Det är en dag imorgon också.

Imorgon är det galafest och jag har förmånen att få vara med även om den.

Inga kommentarer: