söndag, januari 01, 2012

I Italien

Anlände till vårt lilla hus i Italien i torsdags. Den här gången reser jag själv, eftersom H jobbar. Lite annorlunda att inte ha någon att dela tankar och intryck med. Men tack och lov för internet som hoppade igång imorse. När ensamheten slår till, som den gjorde ikväll, kan man chatta med dem där hemma. Annars är Håkan Hellström via Spotify ett bra sällskap. Han passar in här!

De renoveringar som har gjorts är sååå fina. Jag är så nöjd. Kan med förtroende göra kommande renoveringar. På tur står badrummet.
De här dagarna har jag pysslat, donat och skurat och nu börjar det bli lite hemtrevligt. Alla här är så fantastiskt trevliga och gästvänliga. Nyårsaftonen tillbringade jag hemma hos grannarna till P & C och bjöds på härlig (högljudd) gemenskap och maaaassor med mat. Zampone (fyllda grisfötter) var dock inte riktigt min grej. Men nu har jag testat denna traditionella italienska rätt.

Jag kommer att vara i Tursi till torsdag morgon. Sen bär det av hemåt igen. Idag var det nästan lite vårkänsla i luften när solen sken och termoterna kröp upp till +13. Härligt! Väderprognoserna för kommande dagar utlovar liknande väder. Då ska jag leta upp ett ställe och sätta mig i solen med en bok.

Vill du läsa mer om mina dagar i Tursi kan du göra det här .

Inga kommentarer: