söndag, januari 15, 2012

Mormor!

Det blev en lite annorlunda födelsedag igår. Istället för det "italienska" firande som vi planerat, åkte vi till Göteborg.
Vår dotter som bara väntade på att det skulle bli dags för förlossning, ville att vi skulle komma till dem och hjälpa till med att få tiden att gå. Vi åkte till dem i Utby. Min uppgift blev att klocka värkarna med hjälp av en fiffig app och massera ryggen. På kvällen skjutsade vi dem till förlossningen. Vi, de blivande morföräldrarna, åkte tillbaka till Utby och väntade.

Söndagen blev en dag av väntan och längtan och samtal/sms med dem på förlossningen. I eftermiddags föddes vårt första barnbarn, ett litet underverk som heter Stella. Eftersom vi var i Göteborg och har en liten bit att åka, fick vi tillåtelse att besöka dem på förlossningen. Vilken ynnest!
När Stella var 1 timma fick jag hålla i henne och hon är ljuvlig. Jag njöt!

Både mor, far och barn mår bra och jag är så glad för deras skull. Och stolt över min dotter.

Jag är en glad, trött (det tar på krafterna att bli mormor) och stolt mormor även om barnmorskan inte tyckte att jag var direkt sinnebilden av en mormor;-)

Inga kommentarer: