torsdag, december 17, 2009

Kontraster

I tisdags kväll lämnade jag ett varmt, soligt och fuktigt Kuba för att landa i svenskt vinterväder igår kväll. Det blev en rejäl kontrast. Framförallt temperaturmässigt! Brr. Jag gillar den svenska vintern när det är kallt och snö, men sol och värme smäller ändå högre. De här dagarna med sol och värme har varit en rejäl energiinjektion. Min vinterbleka kropp har fått lite färg.

Jag har varit på Kuba 10-15 december för demokratiarbete och det har varit en fantastisk resa. Vilken förmån att få vara med om detta. Återkommer med både bilder och reflektioner från resan. Det är så otroligt många intryck som behöver sorteras och bearbetas.

Nu sitter jag på tåget hem från Stockholm. Ska bli så skönt att komma hem till familjen.

2 kommentarer:

Steve sa...

Mycket intressant. Tänk så mycket vi tar för givet här i vårt lilla skyddade hörn av världen.

Mia sa...

Steve// Ja, resan till Kuba har gett mig nya perspektiv på politiskt engagemang.