tisdag, december 28, 2010

En ledig tisdag

Jag har den stora förmånen att kunna styra min arbetstid på Landstingets kansli och nu under julledigheten kan jag jobba hemifrån med det som behövs göras. För mina "batterier" behöver laddas inför alla utmaningar under 2011.

Vår dotter Fia är hemma under julledigheten och det är mysigt att ha hela familjen samlad igen. Jag snorar och snörvlar, en förkylning som behagade att bryta ut på juldagen. Men bättre en förkylning nu, än när det är full fart på det politiska arbetet.

H jobbar denna vecka, så att hitta på något tillsammans med honom är uteslutet. Som timvikarie inom kommun och landsting gäller det att ta alla jobbtillfällen som erbjuds. Annars hade några dagar i solen inte varit helt fel i denna kyla. Jag tillhör INTE snöfolket!

Dagen har annars ägnats åt nomineringsarbete, dammsuga, tvätta, handla inför nyårsafton och ett oplanerat besök hos bilverkstan. När vi kom ner och skulle hämta bilen i garaget i Huskvarna efter matinköp stod hela bilen och blinkade som värsta discobilen. Varningsblinkersen hade gått igång. Varför?!? Vi kom snabbt underfund med att den inte gick att stänga av. Kollade i handboken, ringde Holmgrens. Bilen blinkade och blinkade. Vad göra? Vi tog oss till Tenhult som en blinkande julgran och in på verkstan. Även killarna på verkstan stod hjälplösa. Bilen fortsatte att blinka. Enda hjälpen just nu är att koppla bort batteriet. Kul! Imorgon hoppas vi kunna åtgärda felet.

Inga kommentarer: