torsdag, december 02, 2010

Janne Andersson?!?

Igår presenterades IFK Norrköpings nya tränare/manager. Ryktena visade sig tyvärr vara sanna. Janne Andersson. Varför?!? Jag fattar ärligt talat ingenting när det gäller den nya tränartrojkan Andersson/Hellberg/Martinsson. Slår inga gnistror va?

Janne Andersson är ingen tränare som får mig att göra vågen. Hans bästa merit är en andraplats med Halmstad. Med Örgryte misslyckades han, får man nog faktiskt säga. Med den spelartruppen borde det ha varit minst kvalplats. Jag är rädd för att Andersson inte är rätt man för ett nyallsvenskt IFK.

Varför valde man att inte ge fortsatt förtroende för Bergort? Han gjorde ju nästintill det omöjliga och tog IFK upp i Allsvenskan med en trupp som var mer eller mindre uträknad av de flesta (inklusive mig själv). Att det skulle bero på att han inte har erfarenhet av att träna ett allsvenskt lag, den förklaringen tror jag inte på. Han hade ju inte erfarenhet av SE heller när han erbjöds att bli tränare. Det måste ligga något annat bakom. Har han inte längre spelarnas förtroende? Har Bergort kommit på kant med Hunt & co?

Jag hoppas innerligt att jag har fel om Andersson. Överraska mig!

F ö kan jag varmt rekommendera Niclas Kindvalls vackra artikel om IFK Norrköping i senaste Offside.

Inga kommentarer: