torsdag, december 02, 2010

Idag var en bonusdag

Nu skulle jag egentligen vara i Stockholm. Jag valde dock att avboka resan igår kväll med tanke på alla tågproblem. Jag hade ingen lust att riskera att få sitta på tåg fler timmar än nödvändigt. Så, idag har jag ägnat dagen åt att rensa bland papper, svara på mejl och en del planeringsarbete på Landstingets kansli. Det är sånt som också måste göras när tid medges. Och jag är nöjd med dagen. Det kändes som att ha fått en bonusdag till skänks.

Jag har även hunnit med att tillverka tre julkort. För mig är det avkoppling att klippa, klistra och stämpla. Gillar att göra egna julkort som skickas till släkt och vänner. Det blir lite mer personligt.

I ett svagt ögonblick (måste bero på trötthet) har jag lovat att spela blockflöjt offentligt. Dags att börja öva!

Inga kommentarer: