torsdag, mars 10, 2011

Det var den torsdagen

Jan Bylund lär ha sagt: "När äldre säger att det susar i öronen är det bara tiden som svischar förbi". Idag har tiden bara svischat förbi. Ja, hela veckan har varit lika dan. Är jag i kategorin äldre? Något sus i öronen har jag dock inte hört...

Fram till lunch har modellområde psykiska hälsa barn och unga stått i fokus. Styrgruppen och politiker inom modellområde Jönköping, Eksjö har träffats. Utmaningen, detta sista projektår, är att implementera projektet i ordinarie verksamhet och planeringen för att sprida modellarbetet till länets alla kommuner. Ett stimulerande arbete som kommer att ha effekt, främst på längre sikt. Är du nyfiken på vårt arbete kan du läsa mer här.

Eftermiddagen ägnades åt attestering av reseräkningar, samtal om samverkan kommun/landsting för personer med missbruk och psykisk sjukdom, verksamhetsberättelse för Länsmusikens Samarbetsråd (LäS), uppdatering av kontaktlista för LäS, hantering av mejlboxar mm mm. Trots att jag var sista politikern som lämnade Landstingets kansli hann jag inte med det som jag hade tänkt mig att hinna med idag...

Just nu går inte ekvationen tid och ambition att lösa om min kropp inte ska gå helt i baklås.

Inga kommentarer: