lördag, mars 26, 2011

Politik och musik

En intensiv dag går mot sitt slut. En bra dag. Men nu är energin slut.
Förmiddagen var det seminarium där vi diskuterade hur Kristdemokraterna kan/bör utvecklas politiskt och organisatoriskt i Jönköpings län. Vilket engagemang! Det bådar gott för det förändringsarbete som behövs. Efter lunch var det distriktsstämma med val av distriktsstyrelse och motionsbehandling. Jag fick det stora förtroendet att bli omvald som 2 vice distriktsordförande. Tack! 11 motioner till rikstinget behandlades, allt ifrån KUB-test till flexibel läsårsindelning och a-kassa för dem som stämplar deltid. Ser fram emot Rikstinget i Umeå i månadsskiftet juni/juli.
Lördagen avslutades med EMD-konsert tillsammans med fina vännen Hannah. Faktiskt bättre konsert än vad jag hade trott. Bra mix på låtar och fin stämsång. MEN, jag har lite svårt för ylande tonårstjejer. Jag förstår inte riktigt grejen med att yla rakt ut. Nästan lite komiskt. Börjar nog bli gammal...
Erkänner redan nu, det var fotoförbud under konserten men jag tog några bilder ändå;-)

Inga kommentarer: