tisdag, mars 01, 2011

Tulpaner och ny kunskap

Ikväll har jag haft förmånen att få medverka vid IFS (Intressföreningen för schizofreni och liknande psykoser) årsmöte i Jönköping. För mig som politiker är det oerhört värdefullt att få träffa patienter och anhöriga som är "proffsen" inom området. Att få lyssna in tankar, funderingar, vad som inte fungerar och goda idéer om hur psykiatrin och vardagen för en person med en psykiskt funktionsnedsättning kan bli bättre. Oerhört lärorikt!

Jag fick möjligheten att berätta om den satsning som Landstinget gör för att utveckla psykiatrin. Sen blev det frågestund. Och kära nån. Vilket engagemang! Jag blev verkligen grillad! När frågestunden var över var jag blossande varm om kinderna. Konstaterar att det finns en hel del utmaningar att jobba med inom psykiatrin. Och jag gillar utmaningar. Tack för en lärorik och givande kväll! Hoppas att vi kan ha en fortsatt god dialog.

Som en extra bonus på, en för mig, mycket givande kväll fick jag en vacker tulpanbukett för min medverkan. Jag älskar tulpaner! Det är ju jag som ska tacka för att jag fått möjligheten till ny kunskap. Gick således hem ikväll med en vacker tulpanbukett och många tankar och funderingar på arbetet med att utveckla och förbättra psykiatrin.

Inga kommentarer: