tisdag, juli 19, 2011

Oväntad start på resan



Det blev en lite dramatisk start på vår resa till södra Italien. När jag skulle checka in min väska får jag inte checka in den. Det sitter en tejpbit i mitt pass. Jag visste att mitt pass var i dåligt skick, men tejpat i det har jag inte. Vem har gjort det?!? Jag var tvungen att springa över till Polisen på Skavsta för att skaffa ett provisoriskt pass. Jag hade 40 min på mig tills planet skulle lyfta. Väl hos Polisen tog det tid. Deras utrustning fungerade inte och de fick göra allt för hand. Tiden gick och jag blev allt mer stressad. När väl passet var färdigt nästan slet jag det ur händerna på polismannen och rusade in i avgångshallen igen. Där stod Fia vid servicedisken och vi fick checka in min väska och gå en specialväg genom säkerhetskontrollen. Vi hann precis sätta oss på planet innan det lyfte. Men vi hann med! Pust! Lycka!


Väl framme i Brindisi slog hettan emot oss när vi klev av planet. Härligt!


Vi hämtade vår lilla hyrbil, en Fiat Panda. Enligt nyckeln skulle den vara gul, men den var blå;-) Vi pluggade i GPS:en och tog oss till vårt hotell vid kusten utanför Ostuni. Checkade in och tog oss snabbt till poolen. Ljuvligt!


Efter poolbad tog vi en tur med bilen till Ostuni (se bilden) för att köpa lite frukt, vatten och äta en bit mat. Det är vackert att färdas genom olivlundar.


Nu blir det snart ett kvällsdopp i poolen. Imorgon bär det av till Matera och Tursi. Ciao!

t

Inga kommentarer: