torsdag, juli 07, 2011

Till min dotter

Imorgonbitti är du inte längre fröken Frisk utan fru Johansson. En märklig känsla för en mor. Min lilla flicka ska gifta sig. Ofattbart, men stort. Vackert. Jag vet att du gifter dig med den man du vill dela livet med.

Jag minns när du såg videon från mitt och pappas bröllop och du sa som liten "du och mormor ska sitta längst fram och gråta jättemycket när jag gifter mig!". Jag tror säkerligen att jag kommer att fälla tårar, för redan idag har jag varit sentimental och gråtmild. Får utrusta mig med extra näsdukar imorgon... Gråter jag, så är det för att du kommer att bli lycklig med din Magnus. Jag gråter för att jag är lycklig, för din skull. Du vackra fina dotter.

Du vackra dotter, imorgon blir du fru och styvmor. I januari kommer ditt första barn. Jag önskar Er, av hela mitt hjärta, lycka till!

Jag vet att du vet, att livet som gift inte alltid är rosa drömmar (det har du sett), men du vet att om kärleken finns där klarar den många törnar och håller länge. Kärleken tål mer än man tror. Jag vet att Er kärlek finns där och är stark såväl i medgång som motgång. Lycka till!

Du kommer att vara den vackraste brud jag har sett. Du kommer att stråla när du säger JA! till Magnus. Likaså vet jag att Magnus kommer att säga JA! utifrån sitt hjärta och av kärlek till dig.

Jag är tacksam för att jag får dela denna stund med Er! Jag är glad och stolt mor och svärmor och bonusmormor. Ni är det vackraste, alla tre. Välkommen in i familjen Magnus och lilla E!

Trots att du blir fru kommer du alltid att vara min lilla flicka. Jag finns alltid här för dig om du behöver mig.

Lycka till min fina Fialotta Andersson!

Jag ser fram emot att få visa fru Johansson mitt Roma!

...inte alla får äta bröllopsmiddag i Trastevere....

1 kommentar:

Mamma sa...

Även en mormor har tåtar i ögonen idag då det äldsta barnbarnet gifter sig.Även om inte "Fias " barndomsuttryck blev verklighet så gläds jag i denna dag. Det är så sant det du skriver , det är en mammas tankar när man gifter bort sina döttrar.