måndag, oktober 30, 2006

Höstledigt

Även dottern är höstledig denna vecka och kommer hem. Ja, hon är faktiskt redan i Jönköping och ska åka med mig hem efter distriktsstyrelsens sammanträde. Risken är att det kan bli lite sent. Just nu pågår faktiskt sammanträdet. (Sitter inte sekreterare när ärendet om nomineringar till landstingspolitiska uppdrag behandlas. Men visst skulle jag vilja vara en liten fluga där inne och höra vad som sägs... Passar på att blogga lite istället)

För att förtydliga, jag är inte höstledig. Barnen är det. Barn och barn. Ungdomarna där hemma. Den yngste är ju trots allt 14. Men, visst är det ju så att oavsett hur gamla de än är så är de ändå barn för mig och kommer alltid att vara det. Det är ju en mammas privilegium.

Så, denna vecka är hela familjen samlad igen. Lite ovant och man måste tänka lite mer på maten eftersom dottern är vegetarian. I helgen var det faktiskt bara jag och maken hemma tillsammans med äldste sonen (som sov mest hela dagarna). Det gav en liten försmak av hur det kommer att vara om sisådär fem-sex år...

Inga kommentarer: