måndag, oktober 09, 2006

World Trade Center

Igår firade vi vår 18:e bröllopsdag med att gå på bio. Vi såg den nya filmen "World Trade Center". Jag tycker att den var bra och hade ett lite annorlunda perspektiv, räddningsmanskapets. Hur de från början inte förstod vad vidden av det som hade hänt (vem gjorde det?), till en kamp om att överleva. Hur alla insatser sätts in för att rädda människor som sitter fast under rasmassorna trots att allt hopp verkar ute. Jag tycker filmen hade lite dokumentärkänsla och effekterna var massiva. En film som helt klart ska ses på bio.

Maken tyckte att det blev lite väl mycket amerikanska stråkar i slutet, på mig rann tårarna.

Gårdagens biobesök var det första på flera år. Och jag vet varför. När man är på bio vill man kunna koncentrera sig helt på filmen utan en massa störande prat, pipande mobiler eller högljutt knaprande på chips och godis. Finns det ingen biokultur? Eller börjar jag bli gammal?

Inga kommentarer: