söndag, oktober 22, 2006

Vad är väl en fest på Slottet?

Jag ska erkänna att jag hade ganska svårt att dela Tommy Wibergs glädje över Örebros avancemang till Allsvenskan. Han ringde och var jublande lycklig. Han rapporterade om vuxna män som kramades, vild glädje, upptryckta löpsedlar och fyrverkeri vid Slottet. Det var ju allt det som jag hade velat vara med om i höst. Jag hade så innerligt gärna velat att Norrköping tagit en plats i Allsvenskan och allra minst iallafall fått chansen att kvala. Men icke. Nu blev det en förhatlig fjärdeplats istället. Vem vill komma på en hedrande fjärdeplats?!? Visst avslutningen på serien var bra, 14-2 på tre matcher. Men det känns ändå ganska betydelselöst nu.

Ska jag vara krass så hoppas jag att BP förlorar sina kvalmatcher. Varför? Jo, de kommer inte kunna behålla samma lag nästa säsong. De bästa spelarna försvinner till allsvenska lag och jag tvivlar på att de skulle kunna göra en lika bra säsong igen. Ett degraderat allsvenskt lag är ett större hot än BP. Sen gör det ju inget om Assyriska förlorar sitt kval. Sirius eller Bunkeflo känns som ett mindre hot...

Nu hoppas jag på ett par förstärkningar och att våra bästa spelare blir kvar. Då kan det bli roligt nästa år...

3 kommentarer:

Jonny sa...

Det gick inte år heller... men nästa år går vi upp!

Anonym sa...

http://www.namninsamling.com/site/get.asp?RorinteAkassan

Mia sa...

Anonym// Förstår inte riktigt hur ditt inlägg hör ihop med SE eller Allsvenskan. Menar du att det blir en del arbetslösa fotbollsspelare nu eller? Eller är det allmän reklam om denna sajt?