onsdag, oktober 18, 2006

Och bonden tar en fru...

Har fått ett nytt favoritprogram på TV och det är "Bonde söker fru". Ska dessa kärlekskranka bönder hitta sin kärlek? Det vore dem väl unnat. Det verkar ju vara trevliga män alla fyra. Men samtidigt är det ett ganska märkligt program, Vem vill egentligen att ens dejtande ska ske inför hela svenska folket? Men jag klagar inte, eftersom jag får följa romanserna (?) från soffan.

Det som är fascinerande med serien är ju att det är helt vanliga män och kvinnor som deltar. Inte en massa uppumpade muskler eller andra manipulerade kroppsdelar. Det finns t o m valkar, dubbelhakor och kärlekshandtag. Favoriten (och då inte till utseende) är faktiskt östgötabonden Andreas. Gillar starkt dialekten (har jag bott för länge i Småland?) och så är han verkligen bonnig. Annars är ju Mikael en skön prick. Jordnära. Varför valde Grännabonden linedans på sin dejt? Han hade ju inte direkt någon rytm i kroppen:-) Per-Martin är ju som hämtad ur Dressmann-reklam. Kanske kan vara en sidoinkomst?

Maken och jag sitter och gissar på vilka som finner varandra och vi har våra teorier. Får väl se om det blir som vi tror.

1 kommentar:

Julia sa...

Jag tror än så länge på
Mikael- Marita
Marcus- Magdalena
Andreas - Jessica
Per-Martin- Margareta (han är väl mest förtjust i Martina men tror inte på äktenskapstycke där)