lördag, december 02, 2006

Adventspyssel

När maken är hemma i Norrköping har jag passat på att adventspyssla lite. Nu är alla ljusstakar på plats, lussebullar bakade och även ljusslingan på balkongen är uppe. Jag är nöjd.

Annat man kan ägna sig åt när maken är bortrest är att lyssna/titta på konsert på dvd på HÖG volym. Ett extra plus är hemmabioanläggningen som ger ett bra ljud. Jag satte på Kane's livekonsert från 2005 och för var låt som gick önskade jag att jag varit där. Har aldrig sett dem live och skulle gärna göra det. Årets stora konsert sammanföll med valrörelsen och jag tror inte att det hade varit så uppskattat om jag sagt att jag skulle ta en tur till Holland då... Kanske nästa sommar?

Nu är det snart dags för kvällens höjdpunkt: Roma-Atalanta! Roma är ju i kanonform just nu. Ryser när jag hör hela Olimpico sjunga Roma, Roma, Roma inför avspark. Funderar på när det är dags att ta en tur till Rom för att se Roma spela...

Inga kommentarer: