tisdag, december 12, 2006

Trött

Jag fattar inte riktigt det här, men jag är så otroligt trött. Med tröttheten kommer både lite håglöshet och deppighet. Kommer mig inte riktigt för att göra allt det där som jag borde göra. Lusten och orken saknas helt enkelt. Hamnar lätt i soffan med en bok på kvällen. Trots att det finns tusen saker att göra inför jul. Somnar tidigt om kvällarna och sover tungt, så brist på sömn är det inte. Kanske är det det grå vädret? Efterdyningarna av ett intensivt valår? Hoppas att lite julledighet kan ge lite ny kraft och inspiration. Vill ju känna mig pigg och full av energi och glädje. Inte trött.

7 kommentarer:

Sven-Gunnar Hoffstedt sa...

Jag känner igen den känslan du beskriver av tröttheten, kan den bero på ett "Post Election Syndrom" kanske? Möjligt men antagligen är det en samverkan mellan detta och vädret fast julledigheten ska bli skön, det håller jag med dig om.

Bokläsandet hoppas jag kunna komma igång igen med, har ju kvar en del av sommarens böcker av en viss amerikansk författare ;-)

Mia sa...

Sven-Gunnar// Hur kan det komma sig att denna amerikanske författare ännu inte blivit läst?

Hur som helst hoppas jag att du och familjen får en skön julledighet! Ses vi i Linköping?

Sven-Gunnar Hoffstedt sa...

Det beror på att jag körde fast i en av den amerikanske författarens böcker, som är blå för övrigt. Sedan vart det stopp med den läsningen men hoppet finns kvar om en nystart till julens latardagar.

Vi ses inte i Linköping eftersom Niinas pappa fyller 65 år under det veckoslutet. Därav blir vi i Angered istället.

Jag önskar dig och din familj en minst lika skön ledighet över helgerna som den vi hoppas att få.

Mia sa...

Sven-Gunnar// Men den blå boken är ju den bästa av dem...

Sven-Gunnar Hoffstedt sa...

Du förstår Mia att först läste jag den lila boken och tyckte en del om den. Sedan fortsatte jag med den gula boken.....som var precis likadan som den lila. Nästa bok blev alltså den blå som även den var likadan och jag såg den gröna i bokhyllan, då gick jag i spinn och körde fast ;-)

Men skam den som ger sig, snart är det jullov och då tar vi nya tag.

Men vet du vad??? Igår dvs i onsdags kom den lila boken som film i brevlådan fast den är mera brun faktiskt......

Mia sa...

Den filmen är helt ok. Såg den för ett par veckor sedan.

Sven-Gunnar Hoffstedt sa...

Ska bli intressant att se den filmen någon av de lediga dagarna under jul/nyår......