torsdag, december 07, 2006

Mycket nytt

Idag har jag tillbringat förmiddagen på Landstingets kansli, min blivande arbetsplats efter nyår. Lisbeth Rydefjärd visade mig runt och det tar nog ett tag innan jag lär mig var de olika tjänstemännen sitter. Men det var positivt att gå runt och hälsa på de olika tjänstemännen och vaktmästarna. Har förstått att vaktmästarna på landstingets kansli är något utöver det vanliga och fixar allt. Vi gick även igenom lite om rutinerna på kansliet - lite annorlunda än på vårt distriktskansli...

Nu återstår att fixa med rum, dator, telefon, passerkort etc. Men det ska visst ordnas på tisdag.

Som ombudsman är man ju van att fixa det mesta själv, alltifrån att skruva ihop möbler till att boka talare och lokaler. Nu har man helt plötsligt hjälp med detta. Någon annan har sett till att det finns pärmar och register hemma, flyttar på möbler, ser till att datorn fungerar, bokar talare o s v. Känns märkligt.

På distriktskansliet ska jag nu börja rensa bland papper och filer och förbereda så att en ny ombudsman ska kunna ta över på ett smidigt sätt. Känns lite vemodigt.

Inga kommentarer: