tisdag, december 26, 2006

Åter i Tenhult

Hemma efter en tre dagar lång släktturné som har väldigt trevlig och med mycket god mat. Men hjälp, vad ska vi göra med alla chokladkartonger som vi har med oss hem? Inte kan vi äta upp all denna choklad själva...

Sista besöket innan bilen vände åter mot Tenhult var hos min farmor Alva i Finspång. Hon är så liten och söt min farmor. Önskade att jag bodde närmre så att jag kunde träffa henne lite oftare. Hon blev iallafall väldigt glad över fotona på barnbarnsbarnen och vårt lilla besök.

Som kontrast mot all julmat stannade vi på McD i Mjölby. Det verkar som att det var fler som resonerade som vi, för det var knökafullt med folk där. Vi valde att äta maten i bilen i lugn och ro. Väl hemma slappar jag med min julklappsbok och maken tittar på sin julklapps-dvd "Pistvakt" som han fick av äldste sonen. Insåg att räkningarna (tyvärr) måste betalas, därav denna stund vid datorn. Åter till boken nu som är inne i sin upplösning. Vem är mördaren?

Inga kommentarer: