måndag, december 25, 2006

Julafton i Sonstorps Bruk

Julaftonen firades hemma hos mina föräldrar i Sonstorps Bruk tillsammans med mormor och tre av fyra morbröder.

Vi bjöds på ett gott julbord. Extra plus för den hemgjorda senapen!

Sötaste tomten var lilla Pontus och han var nog den som varit snällast eftersom han fick flest julklappar

Efter Kalle Anka och kaffe kom det in en man med skägg och sa "ho, ho". Tänka sig att tomten tagit sig ända till Bruket. Tomten sa att han fick ta kanoten. Hm. Kom han åkandes på Hällestaån? Då var det ju tur att alla klapparna låg och väntade under och bredvid granen...

När gröten ätits (mamma vågade inte lägga i en mandel) kom tröttheten smygande. Mina föräldrar åkte på midnatssmässa men jag valde att gå och lägga mig med min julklappsbok "Nobels testamente" av Liza Marklund och somnade gott till tonerna av Martin Stenmark.

Idag fortsätter julfirandet med besök hos svärmor och svärfar i Norrköping.

Inga kommentarer: