onsdag, november 25, 2009

Ett annorlunda fullmäktige

Landstingsfullmäktige har sammanträtt i dagarna två och huvudnumret var budget och flerårsplan. För mig blev detta ett väldigt annorlunda fullmäktige. Vid lunch igår fick jag veta att min morbror hastigt och mycket oväntat avlidit. Vi som växt upp tillsammans, nästan som syskon. Allt rasade. Sorgen och saknaden är enorm. Jag åkte hem. Orkade inte vara kvar med alla känslor och tankar.

Jag är tacksam för all värme, omsorg och deltagande som mina fullmäktigekollegor och tjänstemän visat mig. Tack! Det betyder mycket.

Efter en natt med alldeles för lite sömn var det dags att klubba budgeten idag. Det krävdes 44 yrkanden från oppositionen och 11 voteringar innan den var antagen. Jag tror att jag röstade rätt i voteringarna. Det var ju bara JA-knappen att hålla reda på. Det kändes som att jag var där fysiskt, men inte mentalt.

Mitt inlägg i budgetdebatten höll jag igår förmiddag och det handlade om barnkonventionen, tillgänglighet och kulturstrategi. Du kan läsa det här.

Inga kommentarer: