måndag, november 02, 2009

Valförberedelser

Märker att det blir mindre bloggande sen jag började twittra. En kort och snabb kommentar på twitter och sen känns det lite segt att blogga om samma sak senare när tillfälle ges. Trots att det händer massor med intressanta saker (stora som små) att kommentera blir det inte riktigt av att jag tar mig den tiden.

Just nu pågår nomineringsarbetet för fullt i partiet och jag har fått förtroendet att leda nomineringskommittén i Jönköpings kommun som ska lägga fram förslag på vinnande kommunfullmäktigevalsedlar. Det är inga "små lappar" som man sätter ihop på en kafferast om man säger så. Det är många saker att fundera på för att hitta det vinnande laget. Det ska vara erfarenhet blandat med nykomlingar, åldersspridning, kompetens, jämn könsfördelning o s v. I eftermiddag har nomineringskommittén träffats och diskuterat och analyserat provvalsresultatet. Provvalsresultatet offentliggörs imorgon.
Det återstår dock mycket arbete innan listorna klubbas i mitten av mars. Men visst är det kul att vara med och påverka.

F ö råkade jag nog göra någon övning fel på gymmet i fredags. Jag har ruskigt ont vid det högra armvecket och det är inte "vanlig" träningsvärk. Så, nu får det bli löpbandet eller motionscykeln tills det onda ger med sig.

Inga kommentarer: