fredag, november 20, 2009

Intressanta dagar i Stockholm

Efter många dagar i pyjamas bar det av till Stockholm i onsdags. Mötena har avlöst varandra och jag känner att det kanske blev lite för mycket på en gång. Men det har varit givande, lärorika och intressanta dagar och möten.

I onsdags var jag på möte med KIC för information om en kommande resa. Detta möte gav upphov till många tankar och funderingar. Återkommer om detta senare.

I går, torsdag, inleddes dagen med styrelsemöte med Rikskonserter. Merparten av styrelsemötet gick åt till diskussioner kring den nya nationella plattformen för musik och hur Rikskonserter i nuvarande form ska avvecklas. Jag hoppas och tror att den nya nationella plattformen för musik ska bidra till att stärka svenskt musikliv - i hela Sverige. Utredaren ska komma med sitt förslag i mitten av februari 2010, så det är snabba ryck nu.

Hjärnan verkar inte riktigt vara i form, för jag glömde min jobbmobil på hotellet jag sov på natten onsdag-torsdag. Som väl var hittade de den! Extra viktigt då min tågbiljett hem fanns i den. Så, efter att ha checkat in på nästa hotell var det bara att bege sig tillbaka till Skanstull för att hämta upp mobilen. Hade hellre sträckt ut mig på sängen. Men, men. Det som inte finns i huvudet får man ha i benen...

Torsdagskvällen ägnades åt styrelsemöte med Folkhögskoleföreningen och gemensamt möte med Rektorsföreningen, samt avslutades med en gemensam middag. Trevligt. Det är viktigt med ett gott samarbete mellan politikerna i folkhögskolestyrelserna och rektorerna.

Fredagen har ägnats åt höstmöte med folkhögskolorna inom SKL. En viktig sak som är på gång är att stärka folkhögskoleelevernas rättsliga ställning. Det är givande att träffa kollegor från de övriga landstingsfolkhögskolorna för att höra vad som är på gång o s v. Alltid blir det nya tankar och idéer som man kan ta tag i!

Nu sitter jag på tåget hem och det börjar närma sig Nässjö. Tågresan har ägnats åt att fila på de PPT-bilder som ska användas på partiets höststämma imorgon då landstingspolitiken står i fokus. Alltid kul att få berätta om vad vi jobbar med och hur mycket som har gjorts under mandatperioden. Och det är verkligen mycket som har gjorts! Landstinget i Jönköpings län är ett välskött landsting med god ekonomi och bra tillgänglighet och bidrar till ett rikt kulturutbud.

Nu är jag trött. Gissar att jag kommer att somna i soffan till Idol...

Inga kommentarer: