fredag, november 06, 2009

Ett par dagar i Västerås

Jag har tillbringat onsdag-fredag i Västerås på Länsteatrarnas höstmöte. Det har varit givande dagar med erfarenhetsutbyte mellan teatrarna vad gäller bra skolprojekt, föreläsning om kultur i skolan och samtal med Kulturrådet. Inte minst viktiga är samtalen i pauserna med alla härliga människor. De ger inspiration och energi.

Igår såg vi pjäsen "Mig äger ingen". Jag gick dock i pausen. Mina höga förväntningar kom på skam. Första akten engagerade mig inte alls. Den var seg och för mycket "plakatpolitik" för min smak.

Hotell Klipper var sådär om man ska uttrycka sig förmildrande.

Granne med teatern i Västerås ligger Kristdemokraternas kansli, så jag passade på att titta in på ett snabbt besök. Alltid lika trevligt att träffa gamla kollegor!

Tyvärr fick jag med mig en förkylning hem från Västerås. Hoppas att den går över snabbt.

Inga kommentarer: