tisdag, mars 23, 2010

Ännu en dag har gått

Undrar om jag börjar bli gammal? Jag tycker att timmarna, dagarna och veckorna bara rusar förbi. Det är ju påsk nästa vecka och jag har ännu inte satt upp påskgardiner eller plockat in påskris. Dessutom hänger enriskransen fortfarande kvar på ytterdörren...

Största delen av dagen har ägnats åt landstingsstyrelsen. Först förmöte och överläggningar på förmiddagen och sen själva sammanträdet efter lunch. Kan notera att det nog behövs en liten lektion i hur IT-systemet i den nyrenoverade A-salen fungerar;-)

Ikväll har jag varit i Nässjö på Kristdemokraternas nomineringsmöte. Listorna till kommunfullmäktige skulle antas och de tre listorna toppas av kvinnor. De tre toppkvinnorna Maggan, Siwan och Laila bjöd på en kampsång. Det är fart på Kristdemokraterna i Nässjö! Härligt! Jag var inbjuden för att tala under rubriken "För ett mänskligare liv" och mycket av diskussionen kom sen att handla om psykiatrin. Det är ett område som berör och där man ser stora behov. Ett stort plus för den goda smörgåstårtan som man bjöd på!

Väl hemma var det dags att packa väskan för en övernattning i Saltsjöbaden. Alliansen i Landstinget ska ha gruppmöte i Stockholm/Saltsjöbaden onsdag-torsdag. För min del blir det dock först styrelsemöte med Rikskonserter, vilket innebär att jag missar den gemensamma bussresan till Stockholm. Återkommer imorgon med en rapport från gruppmötet.

Inga kommentarer: